hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > البرز| راه‌اندازی اردوگاه ماده ۱۶ البرز تسریع می‌شود

البرز| راه‌اندازی اردوگاه ماده ۱۶ البرز تسریع می‌شود

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: با توجه به مصوبات این جلسه و اعتباراتی که از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تخصیص می‌یابد، درصدد تسریع در راه‌اندازی اردوگاه ماده ۱۶ استان هستیم.

 عزیزا... شهبازی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه مصوبات این جلسه بسیار حائز اهمیت است، افزود: پشتیبانی و مساعدت دبیر کل مبارزه با مواد مخدر کشور و معاون دادستان کل کشور از مسئولان اجرایی در البرز بسیار ارزشمند و قابل‌تقدیر است.

او ادامه داد: تنوع اقوام، مهاجرپذیری، رشد سریع جمعیت و ... موضوعات مهمی هستند که نیازمند توجه ویژه مسئولان ملی به این استان است ولی علی‌رغم تمامی این چالش‌ها، مردم البرز در نهایت آرامش و امنیت در کنار هم زندگی می‌کنند.

شهبازی گفت: وضعیت البرز در گزارش‌های ارائه‌شده از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر، غیرطبیعی نیست و در بسیاری از شاخص‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته است.

او افزود: تنها در 2 شاخص نیازمند توجه و برنامه‌ریزی ویژه‌تری هستیم که این امور را نیز با توجه به راهبردهای تعیین‌شده دنبال خواهیم کرد.

استاندار البرز با تأکید بر لزوم افزایش اقدامات و برنامه‌ها در راستای پیشگیری از اعتیاد، اضافه کرد: در البرز تمامی دستگاه‌های اجرایی، نهادها و سازمان‌های مردم‌نهاد با اتحاد و انسجام درصدد مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از شیوع آن هستند.

او گفت: براساس آمارهای ارائه‌شده حدود 12 درصد تولید ناخالص ملی صرف مقابله با خسارات ناشی از مواد مخدر می‌شود که با پیشگیری و آگاهی بخشی می‌توان این اعتبار کلان را در جهت توسعه و رشد کشور مورد بهره‌برداری قرارداد.

دکتر شهبازی افزود: اقدامات مقابله‌ای درعین‌حال که تأثیرگذار و مهم هستند، اثرات مخربی نیز در ابعاد دیگر خواهند داشت ازاین‌رو باید بیشترین تمرکز بر روی پیشگیری باشد.

او عنوان کرد: در البرز سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه مقابله و پیشگیری از اعتیاد بسیار فعال و پویا هستند و بخش خصوص نیز در حوزه ترک اعتیاد و درمان کمک‌حال استان است.

استاندار البرز گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و راهبردها و تأکیدات رئیس‌جمهور مبنی بر ضرورت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، بخصوص اعتیاد به مواد مخدر، البرز نیز برنامه محور ورود و اقدام کرده است.

او افزود: در حوزه‌های فرهنگی استان باید ستادی تشکیل شود تا با آسیب‌شناسی در محیط‌های دانشگاهی و کارگری در راستای مبارزه با گسترش اعتیاد، تصمیم‌ساز باشد.

شهبازی خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبات این جلسه و اعتباراتی که از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تخصیص می‌یابد، درصدد تسریع در راه‌اندازی اردوگاه ماده 16 استان هستیم.

او گفت: به فرمانداران نیز تأکید می‌شود تا با تشکیل مستمر و منظم ستادهای فرعی مبارزه با مواد مخدر، نسبت به عملیاتی کردن مصوبات ستاد اصلی و پیگیری و ریشه‌یابی آسیب‌های هر شهرستان اقدام کنند.

استاندار البرز افزود: در این نشست مصوبات بسیار خوبی وجود داشت و دبیر کل ستاد نیز نهایت همراهی را در خصوص تحقق مطالبات دستگاه‌ها داشتند، بنابراین مسئولیت ما در استان بسیار خطیر است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد